Szuperkedvenc BBQ oldalas
2015. április 21. írta: nyiroszilvi

Szuperkedvenc BBQ oldalas

p1010345.JPG

Akkora kedvencem ez az oldalas, hogy néha nem bírom megvárni a grill szezont, és megsütöm bent a sütőben. Tudjátok milyen, amikor a szakácskönyv már kinyílik egy bizonyos helyen, és kis halványsárga cseppnyomok jelzik, hogy efölött az oldal fölött bizony munka folyt...

Következzen hát a 723-as recept, a szent könyvből (Váncsa), nagyon minimális változtatással:

Két kiló oldalast csont mellett felvágok csinos darabokra, és nagy fazékba odateszem főni egy felkarikázott citrommal és egy felkarikázott hagymával. Ezúttal hagyma nem volt itthon, így hát fokhagymát tettem bele, nem esünk kétségbe...

p1010338.JPG

Egy órát kellett volna főnie, de főtt az két órát is, közben elidőztünk egy fröccs mellett a kerti növényeket tanulmányozva. Szánni kell időt a pác elkészítésére is, kb 10 percet.

Lábaskában összekeverem a hozzávalókat:

2 evőkanál barna cukrot (vagy fehéret)

1 evőkanál sót

őrölt borsot

csilipaprikát (én most szárított paprikát őröltem hirtelen pehellyé, és azt kevertem bele, de lehetett volna friss csili is, csak az még nem hajtott ki a kertben)

néhány gerezd fokhagymát összepréselve

worchester szószt  (a recept hat evőkanállal ír, de én csak kettőt teszek bele)

és ketchupot (Pista bácsi fél litert javasol, namost az én kamasz fiaim kinyírnának, ha az egész otthoni ketchup állományt felhasználnám egy páchoz....)

citromlevet és citromhéjat (én egy citromot szoktam belefacsarni).

Az pácot kis lángon főzöm. Mivel nem tettem bele annyi alapanyagot, nem kell húsz percig, elég ha kicsit összeérnek a hozzávalók.

A lecsöpögtetett húst óvatosan megforgatom a pácban, és a sütőlapra sorakoztatom.

p1010341.JPG

Pirosra sütöm. Édeni.

p1010345.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr867385906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása