Spenótos Bürger Burger
2015. február 25. írta: nyiroszilvi

Spenótos Bürger Burger

Egy teraszon borozgatós, beszélgetős este került szóba kettőnk között, hogy ki, hogyan tudja a céges, multikulti, projekt élet mellett a gyermekek megfelelő tápanyagellátását biztosítani. Asszem, az én fiaimnak túl sokat magyaráztam a "rendes" ételekről, ennek megfelelően az iskolai menzára be sem teszik a lábukat mára. Dóri gyerekek, meg hol esznek ott valamit, hol nem. A hétköznapi főzéseket nagyban egyszerűsíteni kell, ha bele szeretnénk tenni a napba a 12-14 otthonról távol töltött idő mellé. Még töltöttünk egy pohár bort, és Dóri akkor jött elő ezzel a csodás projekt vezetői megoldással, hogyan készítsünk egészséges hamburgert 10 perc alatt. 10 perc alatt a mekibe  sem szaladsz le, de ha egyszer ezt megkóstolod, lehet hogy többet nem is szeretnél odamenni. Minek?
Tegnap egy kis spenóttal készítettem a Bürger Burgert, mert még az egyéb zöldségek felszeletelésére sem volt időm/kedvem (vatevör).

A recept:

Megfogod a bolti, remekül tálcára pakolt darált marhahúst, és négybe vágod.
Én most 400 grammos kiszerelést használtam, ez négy embernek bőven elég, mert nagyon laktató cucc.
Szóval négybe vágod, és sózod, borsozod. A trükk az, hogy nem kell összekeverni a fűszerekkel, ez már a kész húspogácsa. Ha akarod, lehet kicsit lapogatni, vagy formázgatni, de én még soha senkitől nem hallottam azt a mondatot, hogy "de vastag a hús ebben a hamburgerben!" Szóval, take it easy!

Forró grill serpenyőn, némi kacsazsíron megsütöm.

Ezalatt serpenyő2-ben, kis vajra fokhagymát nyomok, és ráöntök egy zacskó bébi spenótot. Még kész sincs a hús, ez már megfonnyad. Erre is csak só bors kerül, a fokhagymás spenót íz elég.


Még ezek a serpenyőben dolgoznak, ketté vágok egy szép gyökérkenyeret. A spenóthoz nem akartam édes bucit használni, a gyerekek már biztos betoltak ma egy tábla csokit...
Sajtot reszeltem alulra. Adjunk a gyereknek jó sajtokat, mert sok kalcium van bennük, és erre mindenképp szükségük van a kis csontépítő gyáraknak.

((Tudományos blokk:
Van, aki a lapka sajtokat preferálja, mert az olyan cukin, egyesével műanyag fóliába van csomagolva, és nem kell szeletelni.  Gyereknek semmiképp nem ajánlom, mert az ömlesztett sajtokat, ömlesztősó hozzáadásával készítik, ami egy foszfátvegyület, és a sajt jó kalcium tartalmát kalcium-foszfáttá alakítja. A lapka sajt lehet, hogy finomnak tűnik, ha kalóriabevitelre van szükségünk, fogyasszunk sokat! Ha táplálkozni szeretnénk, akkor vegyük elő azt sajtkést inkább!
Tudományos blokkunk tejipari szakmérnök édesapám útmutatói alapján készült.))

A kenyeret felvágtam, és elkészült a hambi.
Itt erősen kapaszkodnom kellett a konyhapultba, hogy le tudjam fotózni nektek, mert a fiúk, már sorban álltak a tányérral, és rá akarták vetni magukat.
10 perc alatt készült el, 2 perc alatt fogyott el.

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr617231497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása