Epermánia
2015. május 31. írta: dalia

Epermánia


10416682_10203080310761359_1417191125_n.jpgEperkattanásom van, minden nyár elején 2 hétig. Tahiból szoktam venni 1-2 láda epret az ilyen amikor a kezedbe nyomják. Elég jó:) És ilyenkor iszunk pezsgőt eperrel, sütök egy piskótát és durván telepakoljuk mascarponés tejszínhabbal és rengeteg eperrel és hát persze főzök eperlekvárt. fullsizerender.jpg

Eperlekvár nem egy nagy művészet, de kell hozzá 4 egybefüggő óra, ez pedig ezen a hétvégén elég korlátosan állt rendelkezésre ezért találtam ki, hogy összevonom a bográcsozós főzős délelőttel, Szilvi főzte a 70 adag csirkepörköktet én meg addig eleprezgettem addig.

Hozzávalók

  • 6 kg eper
  • 2 kg cukor (vagy 1 vagy 3, attól függ mennyire édes az azévi eper)
  • 1 vagy 2 csomag 2:1-hez dzsemfix (pektin) (attól függ mennyire vizes az eper)

fullsizerender_1.jpg

Olyan 6 kiló eperrel indítottam, ezt megtisztítottam, na ez a legmacerásabb része. A nagyobb darabokat félbevágtam, de túlzottan nem aprítottam fel. Guci csinált nekem tüzet és felraktam bográcsban főni. Úgy fél óra után már rendesen összeesett, akkor kapott 2 kiló cukrot, innen főtt még egy bő fél órát. Szedtem egy brutális csokor mentát még reggel, ezt beletoltam a bográcsba és úgy 10 percig együtt főtt az eperrel. Ettől mondjuk nem lesz brutál mentás, de jó illata volt, ártani tuti nem ártott neki:) Raktam be 2csomag pektint, ezt a gyártók úgy ajánlják, hogy kilónként egy csomag, de az hülyeség, bőven elég harmad annyi. 

fullsizerender_2.jpg

2-4 decis forróvízzel elmosott üvegekbe töltöttem, 11 üveg lett belőle. Igyekszem tele tölteni az üvegeket, hogy ne maradjon benne levegő, rácsavarom a kupakot és fejrefordítom, takaróba bugyolálva hűl ki 2 nap alatt, 1 évig tuti eláll, hosszabb tárolási tapasztalatom még nincs.

Remekül működik bográcsban sőt még jobb is mint lábosban, mert a több oldalról, egyenletesen kapja a meleget, nagyon bejött, lesz ebből rendszer már látom.

Ez a fő lekvár minden évben, utána már csak annyit szoktam csinálni, hogy 2 hetente veszek random 1-2 kiló aktuális gyümölcsöt - szeder, ribizli, málna, barack, sárgadinnye, meggy, szilva - és abból főzögetek 2-3 üvegeket, így lesz összesen 20 üveg lekvár ami pont elfogy egy év alatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr417507600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása