Belga gofri (Waffel)
2015. április 23. írta: nyiroszilvi

Belga gofri (Waffel)

p1010114.JPG

Aki járt már Dóri konyhájában, az láthatta, hogy a hűtőn nagy betűkkel, vastag, kék filccel felfirkált recept olvasható. Sokáig nem kérdeztük, mi lehet. Biztos fontos. Legyen mindig kéznél.

Amikor húsvét előtt brénsztormingoltunk, hogy mit kéne sütni a gyerekeknek a velőtanyás gyerekkényeztető délutánon, akkor árulta el blogger társam, hogy ez a recept A belga gofri.

- De hát gofrit mindenki tud! Az semmi küli! Palacsintatészta szerűség!

- Ez nem olyan. Kelt tészta. Majd megkóstolod.

- OK.

p1010112.JPG

Meghívtam a gyerekeket, eljött a nap. Dóri beszerzett egy 3000 forintos gofrisütőt, pont azt a márkát, ami három évente tönkre megy náluk. "Ez már bevált. Tudjuk, hogy pont ennyit bír. "

Kézzel kikeverte a tésztát, amit én csak fél szemmel láttam, mert közben egy őrült nagy kakast alakítottam át kakaspörköltté a kerti bográcsban.

p1010099.JPG

Később már csak az elégedett gyerekeket lehetett látni mindenütt, és a nutella nyomait a kanapén.

fotorcreated.jpg

Dórinak újabb adagot kellett bekeverni, amit felváltva sütött ki mindenki, aki arra járt.

A fiam később gofrisütőt kért a szülinapjára. Én is megvettem a 3000 forintosat, és cseten kunyiztam el a receptet elfoglalt projekt igazgatónőmtől. Szó szerint kopizom ide a messangerből, valszeg majd én is kiírom kékkel a hűtőre. Ami jó az jó.

Chat with friends

25 dkg liszt 2 tojás 2 dkg élesztő 1 dl tej 5+5 deka cukor 7 gr vaj Az élesztőt az 5 deka cukorral felfuttatom a deci tejben, összegyúrom - ha lehet géppel, mert nagyon ragacsos - a 2 tojással és a negyedkiló liszttel, úgy 5 perc dagasztás után hozzágyúrom adagokban az olvasztott vajat. egy kellemetlen állagú, lágy kelt tésztát kapok, amit fél órát kelesztek majd hozzákeverem az 5 dkg nagyszemű barna, vagy ha menő vagyok akkor gyöngycukrot, végső esetben megteszi a sima kristálycukor is, a lényeg, hogy ne olvadjon el, hanem szemcsés maradjon a tésztában. Kanállal-kézzel tojásnyi darabokat szaggatva sütöm ki. Annyira erőteljes íze van a karamellizált cukorral hogy én leginkább üresen eszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr757350410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása