Sült gombás cukkinis hús saláta
2015. június 01. írta: nyiroszilvi

Sült gombás cukkinis hús saláta

p1010738.JPG

A következő posztot inspirációnak szánom azoknak, akik olyan mohó jojókká változnak a kora nyári piacon mint én, és mindenből muszáj vásárolniuk egy kicsit. Mert milyen jó, hogy már van borsó, meg cukkini, meg friss káposzta, meg spárga... sorolhatnám. Aha OK., de a család nem akar folyton ilyeneket enni, és mi lesz a maradékokkal.

Ma ezt a hűtőürítő salátát készítettem vacsorára, szerdán pedig lehet újra piacozni.

Hozzávalók:

2 kicsi cukkini

2 marék gomba

1 tojás

fél doboz tejföl

mustár, só, bors, porcukor, citromlé, kakukkfű

maradék sült csirkecomb

lila hagyma

Ha nálatok más maradt meg a hűtőben, alkossatok azokból.

p1010732.JPG

A gombát és a cukkinit kevés oliva olajon, kevés kakukkfűvel megsütöttem. Nem akartam löttyedtre sütni, ezért nagy lángot használtam, és nagy felületű serpenyőt, hogy a leve gyorsan elpárologjon.

p1010734.JPG

Közben kevertem egy kis majonézt.

Bürgi kedvéért elmondom részletesen. 1 tojást szétválasztottam, mert most csak a sárgája kellett. Belekevertem egy evőkanál mustárt, és utána cseppenként egy deci olajat. (tudod, mintha két felest innál, csak olajból) Adtam hozzá egy kiskanálnyi porcukrot, borsot, sót, kis citromlevet.

Beletettem a maradék tejfölt. Doboz kiürült, pipa.

Belekevertem az apróra vágott lila hagymát, sült csirkét, a kockára vágott sajtot (mert sajt mindenbe kell).

A gombás- cukkinis serpenyőt közben a hideg kövön hűtöttem, és vigyáztam, hogy ne lépjek bele. Akinek macskája van, ezt persze ne csinálja utánam.

Mikor kihűlt, azt is a majonézes salátához öntöttem.

Vékonyra szelt házi kenyérre halmoztam, és vágtam mellé paradicsomot, (mert az is volt még a hűtőben).

Ittam hozzá egy bodzaszörpöt, és kerek volt az este!

Kísérletezzetek bátran! Éljen a kora nyári morzsaparti!

p1010736.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr587509946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása