Húshagyó kedd és a tepertős hajtovány
2015. február 17. írta: nyiroszilvi

Húshagyó kedd és a tepertős hajtovány

Ma reggel összefutottam Dórival, aki elmesélte, tegnap vajas kiflit készített, hogy feltegye a blogra a receptet, de olyan gyorsan megették a gyerekek, hogy nem volt ideje lefotózni. Ez jó. A vajas kifli mindig jó, főleg melegen, családi körben egy téli este.
Gábor is beugrott hozzánk tegnap. Meséltem neki, hogy hamarosan következnek a böjti ételek, mire ő alig láthatóan megborzongott. Kicsi közelebb húzta magához az asztalon lévő szépen becsomagolt disznósajt csomagot. Hát, igen. Az idei angol szalonnák még csak pénteken mennek a füstölőbe, és reggel még be volt fagyva a szélvédő.
Húshagyó kedd. Hát, milyen szomorú nap ez a Velőtanyán? Még a nap sem süt. Hogy jobb kedvünk legyen, és ha már nem jött össze a vajas kifli, előástam egy régi képet Dóri csudálatos tepertős hajtoványáról.
Bizony, ezt lefotóztam, és nem felejtettem el. Élvezkedjetek! Holnaptól vagy diétázunk, vagy nem. Csók rátok!


Hajtovány (Limara pékség recept):
 
1 kg liszt
kb. 6 dl tej
2 tojás sárgája
1 dl olaj
2 ek. só
pici cukor
5 dkg élesztő

Krém (köszönet Gucinak):

sok házi tepertő ledarálva

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr917231521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása