Csirke meleg helyzetekre
2015. április 16. írta: nyiroszilvi

Csirke meleg helyzetekre

p1010330.JPG

Tegnap rohannom kellett egy megbeszélésre. Persze a gyerekek ilyenkor is éhesen jönnek haza, ezért a reggeli készülődésbe kellett valahogy beletolnom a főzést úgy, hogy a smink és csiniruha se sérüljön. Mivel az idő is szépen melegszik, ez a tavaly nyáron bevált recept jutott eszembe. Tuti bejön, a fiaim imádják, mi baj lehet...

Így nézett ki a reggeli menetrend:

Kávé a kertben. Nincs jobb napindító, mint kellemes időben a kertben sétálva kávézni. Ilyenkor megszemlélhetjük, mennyit nőttek a növénykék éjszaka.

Szedtem egy csokor mentát és zsályát az ebédhez.

Zsályát és mentát érdemes tartani, mert a jég hátán is megélnek. Csak arra kell ügyelni, hogy a mentát inkább dézsába ültessük, különben nagyon szétterjed a kertben. Szeretjük nagyon, de annyi koktélt ki bírna meginni?

p1010320_1.JPG

Tehát megérkeztem a kis csokor zsenge fűszerrel a konyhába. Tök lusta voltam tálat, kést, miegymást elővenni, ezért bedobtam az egészet a robotgépbe.

p1010322.JPG

Jött mellé só, bors, és 2 gerezd fokhagyma. Kanalaztam mellé három nagy kanál görög joghurtot. Lehet tejföllel is készíteni, de a sovány joghurtot inkább nem ajánlom.

p1010325.JPG

Az egész pácot összevágtam, kivettem a kést, és a keverő tálba tettem a csirkecombokat. 4 személyre 1 kilót. Rátettem a tetejét, a legyek is kizárva, végigolvashatom a leveleimet a neten, és ihatok még egy kávét.

p1010327.JPG

20 perc múlva átöntöttem a pácolt csirkéket egy sütőtálba. 200 fokra betoltam a sütőbe. Irány zuhanyozni!

p1010328.JPG

Később lejjebb vettem a hőfokot, hogy ne égjen meg a csirke, hanem inkább jól süljön át. Letakarni nem kell, mert a joghurt levelt ereszt, és ennek el kell párologni. Mellé dobtam néhány kicsi paradicsomot, mert nagyon szeretem a kicsi sült paradicsomokat. Össz. sütési idő 1 óra.

p1010330_1.JPG

Csinibe öltözve vettem ki az ebédet a sütőből, ellenőriztem, hogy mindent lekapcsoltam e, és már szaladhattam is a kocsihoz. Köretnek a tegnapi krumplipürét kapták a srácok, de nem érdekelte őket. Lényeg, hogy hús legyen!

Végeredmény: nagyon friss, omlós sülthús. Igazi nyári ebéd.

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr27372492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása