Az a csodálatos grill 1. - előkészületek
2015. március 09. írta: nyiroszilvi

Az a csodálatos grill 1. - előkészületek

p1010238.JPG

Dórival épp a D és B vitamin adagunkat pótoltuk, azaz ültünk a Deák térnél a napon, kezünkben egy dobozos sörrel. Ez kicsit furi volt, mert mindketten full pucc irodai szerkóban voltunk, és padon sörözni olyan huligános érzés. Megbeszéltük az élet ez, meg azát, és kigondoltuk, hogy ha ilyen jó idő van, akkor szombaton grillezni kéne. Csak szerényen. És nem este, hanem még délután, mikor süt a nap.

A megvalósítást próbálom most összerakni nektek, életem egyik legjobb grillvacsorájának emlékeit.

 

Bevásárlólista 10 főre:

(nagydarab főket kell elképzelni)

60 deka darált marhahús

60 deka sertéshúr vagy bárány vagy más hús

2 db szűzpecsenye (Bazsóka)

50 deka sertésmáj

bacon

1 kg liszt

fél kiló kápia paprika (Dóri)

1 kg krumpli (Dóri)

csemege uborka (Dóri)

kapri bogyó (Dóri)

sajtok (Bazsóka)

oliva bogyó (Bazsóka)

faszén

1 tálca sör (Bazsóka)

16 liter szóda

 

Ami volt otthon:

mák, köménymag, osztriga szósz, szójaszósz, halszósz,

só, bors, élesztő, oliva olaj, szárított chilli paprika, kakukkfű, rozmaring, fohagyma, vörös hagyma

húsleves alaplé (Dóri), ecet, cukor

10 l olaszrizling

 

Nézzük, hogyan készültem az estére:

1. Korán reggel felkeltem, tehát kilenckor, mert előző nap Presszó koncert volt... Török Gergő búcsúztatása...ah, de jó volt! Játszottak két Európa Kiadót, Menyus meg ott vigyorgott és táncolt mellettünk. Micsoda este! Szóval felkeltem, és bedobtam az élesztőt némi cukrozott langyos tejbe, hogy felfusson. Ittam egy kávét, és elpakoltam a konyhában.

2. Egy kiló lisztből, az élesztőből, két bögre vízből, 1 evőkanál sóból, 1-2 korty olivaolajból pita tésztát dagasztottam. A tésztát elfeleztem, és az egyik felébe mákot, a másik felébe egész köménymagot gyúrtam. Begyújtottam a kályhába, mert most még csak március van, és persze a tésztáknak kell a meleg. Mikor már szépen égett a tűz, odatettem a letakart tésztákat a közelébe. OK. jöhetnek a húsok.

p1010208.JPG

3. A szárított chilli paprikákat a jó kis fűszerörlőmben megőröltem. Szép, sötétvörös néhol darabos port kaptam.

p1010207.JPG

Egy porcelán tálba öntöttem a port, és adtam hozzá osztriga szószt, halszószt, sötét szója szószt és mézet. Só nem kell, mert mindezek sósak. Egy sötét, meleg színű csudaklassz pácot kaptam.

p1010211.JPG

p1010216.JPG

A csirkeszárnyakat beleforgattam, aztán megkértem a kedvest, hogy húzogassa őket nyársra, mert ennek ő nagy szakértője. Nagyon jó így felnyársalni őket, mert az ízületek jobban átsülnek majd, és jobban is néz ki.

p1010220.JPG

4. Jöhet a csevap. A darál marha és sertés húst közös tálba tettem. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel, rozmaringgal ízesítettem. Belenyomtam sok fokhagymát, és apróra vágott vöröshagymát. Jó, ma nem sikerült annyira apróra felvágni, de megteszi. Pirospaprikát, olajat, szódabikarbónát is szoktak beletenni. Felesleges.

p1010224.JPG

p1010225.JPG

5. OK. Nézzük a májat. A májdarabkákat baconbe csavartam, és dupla nyársra húztam. A világ legegyszerűbb receptje, de mindenki imádja, szóval kötelező. A dupla nyárs azért kell, mert a grillen sokkal könnyebben kezelhető, nem esik szét.

p1010247.JPG

6. A szűzpecsenye

Majdnem kifelejtettem a szűzpecsenyét. Ezt Bazsó az utolsó pillanatban nyomta a kezembe. Gyorsan kreáltam erre is egy pácot. Édes mustárt, darált olivát, kapri bogyót, sót, borsot, oliva olajat vegyítettem. Ebbe tettem pihenni a csodás húsokat.

p1010227.JPG

Ah, most már iszom egy pohár sört. Kész vagyunk a lényeggel, délután jöhetnek a vendégek. Csók rátok!

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://velotanya.blog.hu/api/trackback/id/tr87254637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása